
Zarządzanie treścią na wyświetlaczach odbywa się przeważnie w sposób zdalny, za pomocą, oferowanego przez poszczególnych producentów oprogramowania, dedykowanego do kontroli i zarządzania urządzeniami digital signage. Urządzenia te mogą być podpinane do tradycyjnych wyświetlaczy za pomocą złącza wideo lub mogą być wbudowane w ekrany, dedykowane do digital signage i przeznaczone do pracy ciągłej. Oprogramowanie dostarcza administratorowi systemu czytelny i prosty w obsłudze interfejs graficzny, najczęściej webowy, w przeglądarce WWW. Zaznajomienie się z takim interfejsem przychodzi łatwo nawet użytkownikom spoza działów IT, którzy często zostają redaktorami, odpowiedzialnymi w pierwszej kolejności za udostępnianie treści na serwer, a następnie za przekazanie jej na sieć ekranów. Abstrahując od wyświetlanych treści, takie oprogramowanie pozwala na monitorowanie statusu wyświetlaczy, gromadzenie informacji o urządzeniach (w tym logów), zdalną interakcję, a nawet przejęcie kontroli nad wyświetlaczem za pomocą wirtualnego pilota. Dzięki temu, administrator posiada pełną kontrolę i wiedzę na temat sieci urządzeń digital signage, co jest szczególnie istotne w przypadku środowisk rozproszonych. Łatwo wyobrazić sobie, jak kłopotliwe byłoby jedynie lokalne zarządzanie ekranami w kilkudziesięciu oddziałach sklepu, rozrzuconych po całym kraju.
Najważniejszym aspektem tej technologii jest jednak to, co użytkownicy zobaczą na ekranie. A możliwości są bardzo duże, np. w zakresie tworzenia dowolnych kompozycji sformatowanego tekstu, obrazów, animacji, czy filmów.